Pittige ochtendyoga: Halve Zonnegroeten

Pittige ochtendyoga: Halve Zonnegroeten

Wil je vertrouwd raken met de basis yoga houdingen zoals Downward Facing Dog, Uttanasana en Plank pose? Deze variatie op Halve Zonnegroeten zijn ideaal om je lichaam op te warmen, of om mee te starten wanneer je nog niet helemaal klaar bent voor meer uitdagende poses. Doe deze Halve Zonnegroeten liefst ’s ochtends. Beweeg traag en sta stil bij elke houding. Yoga oefeningen als deze vormen een pittige start van je dag!

  • Tadasana (Berghouding)

Plaats je voeten op heupbreedte uit elkaar. Verdeel je gewicht over je volledige voeten. Je kan starten met je armen langs je heen of in Anjali Mudra.

  • Urdhva Hastasana

Adem in en breng je armen boven je hoofd. Lift vanuit je heupen en reik ver naar boven. Kijk naar je handen boven je.

  • Uttanasana (Staande vooroverbuiging)

Adem uit en buig vanuit je heupen naar voor. Buig je knieën lichtjes. Plaats je vingertoppen of handpalmen op de grond.

  • Ardha Uttanasana (Halve staande vooroverbuiging)

Adem in en lift met een rechte rug op. Plaats je handen op je scheenbenen. Lift je borst op.

  • Plank pose

Adem uit en plaats één voor één je voeten naar achter, tot je in een rechte Plank pose komt te staan. Blijf een ademhaling hier.

  • Adho Mukha Svanasana (Downward-Facing Dog)

Adem uit en komt tot Neerwaarts Kijkende Hond. Blijf enkele ademhalingen hier. Wandel dan naar de voorzijde van je mat. Kom tot Ardha Uttanasana, buig weer helemaal naar voor, kom op en reik je armen in de lucht. Adem uit en laat je armen zakken naast je lichaam.

Video: Halve Zonnegroeten

Meer yogavideos

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *