Video's

Video’s voor yoga beginners

Hoe oud, jong, lenig of fit je ook bent, iedereen kan yoga doen. Regelmatig yoga doen vermindert stress en verlicht pijn, geeft yoga beginners meer kracht en lenigheid en verbetert je bloedcirculatie. Je leert er je lichaam veel beter door kennen. Naast alle fysieke voordelen biedt het je ook een kans om meer tot rust te komen. Op je yogamat laat je de stress van het alledaagse leven even achter je. Door bewust met je ademhaling om te gaan, zal je je meer kunnen focussen en ook mentaal meer kracht opbouwen om met verschillende uitdagingen in je leven om te gaan.

Wil je beginnen met yoga? Om te weten of yoga iets voor jou is, kan je starten met deze yoga oefeningen voor thuis. Zoek een ruimte waar je even niet gestoord zal worden en kies een moment op de dag waarop je even tijd kan maken. Je hebt enkel een yogamatje nodig en makkelijk zittende kleding. Meer tips om thuis yoga oefeningen te doen. Van zonnegroet tot eenvoudige meditatie, je hebt niet meer dan 10 minuten nodig om deze korte yoga oefeningen je dag goed te beginnen.

1. Halve Zonnegroeten

Wil jij jouw dag ingaan met pittige ochtendyoga? Een halve Zonnegroet geeft extra energie! Intensiteit: ***
Stap voor stap naar de Halve Zonnegroet 

2. Yoga met z’n twee

Alles is leuker met z’n twee. Ook yoga oefeningen in duo! Met je vriend of vriendin, zus of broer, collega of kennis…ga je dieper in de yogaposes die je anders alleen zou doen.
Intensiteit: **

3. Zachte yoga stretch

Ga in een heerlijke en zachte stretch met deze fijne ochtendsequentie.
Intensiteit: *

4. Open je schouders

Maak je lichaam wakker met deze zachte yogastretch, geïnspireerd door de Hatha yoga. Zacht voor nek en schouders, ontspannend voor je rug en bovenlichaam.
Intensiteit: **

5. Happy hamstrings

Weg met de stijve spieren na het lopen: dit is Yoga voor happy hamstrings! Krijg je er niet genoeg van? Deze poses verbeteren jouw looptechniek
Intensiteit: **

6. Intense schouderstretches

Zitten je nek en schouders soms vast? Met deze yoga oefeningen breng je weer beweging in dit gedeelte van je lichaam.

Intensiteit: ***

 

 

7. Innerlijke kracht met Krijgers

Wakker je innerlijke vuur aan met deze vloeiende flow van Zonnegroeten en Krijgers I en II.

Intensiteit: ***