Zachte yogastretch om je dag te starten

Zachte yogastretch om je dag te starten

Als je iemand bent die ’s ochtends best wat tijd nodig heeft om wakker te worden, doe dan deze zachte yogastretch. Met enkele fijne heupopeners, twists en stretches om je lichaam te doen ontwaken. Aan het einde kan je kiezen voor een extra lange Savasana.

  • Sukkasana

Start in een makkelijke zithouding, zoals Sukkasana. Plaats je handen op je hart en sluit je ogen. Gebruik de eerste momenten om even op je mat aan te komen.

  • Sukkasana Twist

Adem in en breng in een vloeiende beweging je armen boven je hoofd. Adem uit en twist naar je rechterzijde. Blijf enkele ademhalingen hier. Adem in en lift je armen op. Adem uit en twist naar je linkerzijde.

  • Passchimottanasana

Ga voor een zachte variant van deze voorwaartse buiging, Passchimottanasana. Deze buiging stretcht de ruggengraat, schouders en hamstrings. Ideaal voor wie meer soepelheid wil brengen in de rug. Denk eraan om je rug in deze pose zo recht mogelijk te houden.

  • Pigeon Pose (Duif)

Een fantastische heupopener en niet toevallig de favoriet van vele yogi’s. Je kan zo lang in deze pose blijven als je wil. Vergeet enkel je andere zijde niet!

  • Butterfly

Heel eenvoudig, maar bijzonder effectief. Plaats je voetzolen tegen elkaar en laat je knieën openvallen. Het maakt niet uit hoe ver je in deze pose kan gaan, als je maar de diepe stretch voelt langs de binnenzijde van je benen.

  • Supported bridge pose

Plaats een blokje onder je heiligbeen om je heupen te laten rusten. Breng je kin lichtjes naar beneden. Sluit je ogen. Als je wil, kan je deze houding ook doen met gestrekte benen. Doe wat goed voor jouw lichaam voelt.

Bekijk de volledige video

Meer yogavideo’s

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *