Verfrissende yogasapjes

Verfrissende yogasapjes

Heerlijke yogasapjes voor na je yogalessen

Loopt de temperatuur op in de yogastudio? Zin in een verfrissend yogasapje? Geniet na je yogalessen van deze smakelijke dorstlessers. Ideaal om op een warme zomerdag je yoga practice af te sluiten.

 

  1. De klassieker: puur of infused water

    Kies voor de basis: bron-of mineraalwater in zijn puurste vorm. Of ga aan de slag met infused water. Een fruitige upgrade van je waterfles!

    Hoe maak je het? 
    Vul je waterfles met gekoeld water. Snij grote stukken fruit en leg ze in je waterfles. Voor een lekker smaakje laat je het geheel enkele uren (of de avond voordien) infuseren. Als de fles leeg is, kan je het fruit nog opeten.

    Zo smaakt het:
    Fris en fruitig. Experimenteer met ingrediënten als citroen, aardbei, munt, bosbessen, frambozen, limoen, kiwi… Geen fruit in huis? Komkommer werkt ook prima in dit yogasapje.

  2. Snelle dorstlesser: Kokosnootwater

    Kokosnootwater bevat heel wat vitamines en mineralen. Met z’n magnesiumvoorraad is hij bovendien een natuurlijke en gezonde sportdrank.

    Hoe maak je het?
    Makkelijk: koop het in de winkel of de yogastudio kant-en-klaar. Wil je iets meer, dan kan je twee eetlepels limoenwater toevoegen. Werk af met een schijfje komkommer, en je hebt een coconutwater deluxe.

    Zo smaakt het:
    Zelf niet mijn grootste favoriet, maar veel yogi’s zweren erbij. Als je de smaak van kokoswater lekker vindt, is dit helemaal jouw ding.

  3. De klassieker: Groene yogasapje

    Naast verfrissend heb je meteen ook een stevige portie groenten binnen. Groene groeten zijn de meest gezonde, dus dit sapje is een lekkere vitaminebom.

    Hoe maak je het?
    Voor dit drankje heb je een sapcentrifuge of slowjuicer nodig. Neem een komkommer, twee handen verse spinazie en een groene appel. Je kan deze laatste ook vervangen door een rode appelvariant, voor een zoetere smaak. Even in de juicer, en klaar.

    Zo smaakt het:
    Een frisse komkommersmaak, met een lichtjes zure of zoete nasmaak (afhankelijk van welke appel je gebruikt).

  4. Het natuurlijke medicijn: Groene sapje met gember

    De ingrediënten van dit sapje hydrateren je lichaam niet enkel, maar zorgen ook voor de nodige antioxidanten. Bovendien werken ze ontstekingsremmend.

    Hoe maak je het?
    Gebruik je sapcentrifuge of slowjuicer om deze sap te maken. Je hebt een komkommer, een groene appel, gember en een handvol munt nodig.

    Zo smaakt het:
    Als een fris groen sapje, met een toets gember en munt erin.

  5. Warm wordt koud: Koele kruidenthee

    Geef een boost aan je vaste afspraak met kruidenthee na je yogapractice. Dit recept met groene thee zorgt voor een koele afsluiter.

    Hoe maak je het?
    Zet een groene thee en laat afkoelen. Voeg daarna 125 ml pompelmoessap toe. Wil je iets bruisender, doe er dan nog 30 ml koolzuurhoudend water bij. Afwerken kan je naar eigen smaak met een vleugje limoensap.

    Zo smaakt het:
    Naar je vertrouwde kruidenthee, maar dan met een verfrissend fruitige twist.

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *